أٌقوى رد علي الكويتية ريم الشمري | أمها طلعت مصرية 😂

مشاركة
تضمين
  • تم نشره في 2020/05/29
  • #ريم_الشمري #كريم_علاء #الكويت
    إشترك في قناتي الجديدة "الريأكت علي التيك توك" اصل الريأكت و الكوميديا فن مش عن عن 😂😂😂😂😂😂😂ar-plus.info/chx1OKvIDfS-mVbxVmsMNQMA.html
    ----------------------------------------------------------------
    for business : karim.3la2@gmail.com
    ----------------------------------------------------------------
    لمتابعة الحساب الشخصي تنوروني
    karim.3ala2
    لمتابعة الصفحة الرسمية
    karimalaa2017/
    للانستجرام
    karim.3ala2.
  • ترفيه

تعليقات • 100

  • عمو كيمو - Uncle kimo
    عمو كيمو - Uncle kimo أشهر قبل +430

    الكومنت ده من قناتي التانية اتمني تشتركوا فيها قناة للكوميديا فقط ... و ده لينك الانستجرام 🙏 ❤️😂ar-plus.info/chx1OKvIDfS-mVbxVmsMNQMA.html
    للانستجرام
    instagram.com/karim.3ala2/.

    • احلى وصفات مع أمونة
      احلى وصفات مع أمونة 25 أيام قبل +1

      انت يا اخي انسان محترم وعندك ضمير علشان كدة قناتك محتواها هايل كمل ربنا يوفقك اختك من الجزائر

    • Ahmed احمد كويت
      Ahmed احمد كويت 28 أيام قبل

      عمو انعال

    • عائلتي مليار ونص
      عائلتي مليار ونص 29 أيام قبل

      @karim alaa - كريم علاء ست وغلطت وفي مليون ست زيها ترد عليها وتعرفها مقامها كويس والحريم المصري قامو بالواجب .فمحدش فوضك تتكلم بلسان شباب مصر وتشرشح لواحده ست مفيش مصري جدع بيعمل كده ده شغل واحد بيحاول ينتشر مع كل مشكله وينشر السناب حجو وده كل همه .لو عندك عدل وانصاف مابتردش مثلا عن اهانة السودانيين من المصريين في مصر لمجرد انهم بشره سمرا؟!!
      ar-plus.info/vid/lTLwIzfuYBk-fydyw.html
      اتفضل دي عينه بسييييطه جدا لكن ابحث علىى يوتيوب واكتب اهانة المصريين ل....واكتب اسماء الدول العربية دولة دولة وشوف واحكم واعمل بقا فيديوهات براحتك رد فيها عن الاهانات والتنمر الغير منتهي مننا لكل شعوب العرب وبيني وبينك يوتيوب ابحث وشوف عشرات الفيديوهات تثبتلك كلامي .عاوز اشوف رد فعلك كده وعدلك ورجولتك وانت بترد على عمايلنا في اللاجئين والبهدلة الي بنبهدلهم عاوزين نشتم ونهين الناس ومحدش يهنا ازاي!!!! ربنا ماقالش كده ابدا .وزي مافي مصريين فينا محترمين وجدعان وقسموا اللقمه مع اخواتنا العرب في مصر وبره مصر .في بردو مصريين بيغلطوا باقذر الالفاظ في دول عربية زينا وفي شعوب بالكامل ورينا المرجلة هات فيديو فيديو ورد عليه ولا هي بقت زيطه وكله بيزيط فيها وخلاص وفرد عضلات بالأونطه تحت المكيف

    • هدى هدى
      هدى هدى أشهر قبل +1

      مالك حق تتهم كل شيعه اخي احنا نتسمه شيعه بس في شيعه عن شيعه تختلف زي مافي سنه وحشين في طيبين وفي شيعه وحشين وفي شيعه طيبين افهم وبعدها تكلم متكونش متطرف اخي

    • عائلتي مليار ونص
      عائلتي مليار ونص أشهر قبل

      ar-plus.info/vid/-lBt_IVkSXw-fydyw.html

  • محمد يوسف
    محمد يوسف 11 ساعات قبل +1

    ريم الشمري_هزت_مصر_وشعب المصري 👌🏻🇰🇼❤️

  • el KABBER El KABBER
    el KABBER El KABBER 2 أيام قبل

    مهو الرجاله بتشتغل عند الحمير🤞😎

  • Dc J
    Dc J 2 أيام قبل

    يا جماعة يا ناس لا تجمعو و لا تغلطو هي الي غلطت مو الكويت كلها
    استغفر الله

  • 2M A
    2M A 4 أيام قبل

    اول ما عرفت انها من البدون فهمت ...البدون ليهم مشاكل كبيرة مع الكويت نفسها ف عادى لما يتسببو للكويت بازمة مع الدول العربية خاصا ف الوقت الحالى الوضع فيه حرج

  • Hadawi Gaming
    Hadawi Gaming 4 أيام قبل +1

    ترى الجاليه المصريه في الكويت تكدر تحتل الكويت بالتكتك

  • Hadawi Gaming
    Hadawi Gaming 4 أيام قبل +1

    عمي العراق بس ترجع راح تعقل الكويت وتكعد راحه😂😂😂

  • nineten twilve
    nineten twilve 5 أيام قبل

    يا بابا روح شوف مشاكل بلدك واطباع شعبك الواطيه ، و اقطع لسانك عن الكوايته لانهم شعب الانسانيه وتاج راسك

    • Dark Prince
      Dark Prince 2 أيام قبل

      هههههه شعب الانسانية اي صح تاج نعاله ههههه

  • Esraa samir Esraa samir
    Esraa samir Esraa samir 5 أيام قبل +1

    اه والله العظيم صدق اللى قاله السادات هو اى حد يبنى كشك فى الصحرا يسموا نفسوا دوله😂😂😂

  • تركي
    تركي 6 أيام قبل

    احذرو الفتنه 🤚🤚🤚🤚🤚مصر والكويت احباب 💓💓💓واكبر من هالاخلاق ريم الشمري تمثل نفسها لا تعممو على أهل الكويت

  • Fady Masuo
    Fady Masuo 7 أيام قبل

    يسلم لسانك ياكريم ربنا يحميك

  • karima Fatima Mama
    karima Fatima Mama 8 أيام قبل

    هههههههههه عجبتني كلمت الكزم والله نسيو نفسهم والله اختكم من المغرب احنا بنحب مصر والمصريين منحبش احد يغلط على المصريين

    • طلال العصيمي
      طلال العصيمي 7 أيام قبل

      ي مغربية اقتصادكم قايم على سياحه الجنسيه ي احفاد البرابره عليش تغلطين على الكويت على كثر مانساعدكم تسبونا ؟

  • Abdulaziz Al hihi
    Abdulaziz Al hihi 8 أيام قبل +1

    الحين انا عرفت ليش الأجانب احسن منا

  • نور القمر
    نور القمر 9 أيام قبل

    وش الفرق بينك وبينها هيه تسب مصر وانت تسب الكويت كلهاوتستحقرها وتستحقر الفقراء إللي كانوا عايشين فيها قبل مية سنه انا من مكه واعرف اقارب واخوان لنا في الكويت راحوا ضحايا عدوان صدام وانت تتشمت فيهم وترفع صورة من قتلهم ورماهم احياء من فوق اسطح بيوتهم وتستحقر اهل الكويت كامله غلط تعمم وكلمة يهود العرب.. كل الدول العربيه فيها جاليه يهود واولهم السيسي ابن مليكه احنا مسلمين ماينفع نرد السب بالسب والشتم بالشتم

  • كن متفائل
    كن متفائل 10 أيام قبل

    عيب على الطرفين احنا اخوان ويد وحده حتى لو الدوله استقدمتهم للتعليم وبعض الاعمال برواتب او هم جو يشتغلون في الخليج فهو بتعبهم وجهدهم والفلوس اللي عطوهم الخليجين ماهو صدقه هذا تعبهم وحقهم ما جو عندنا ببلاش ولاالدوله قصرت عليهم بالرواتب يعني مالحد عندنا احد منه ولا فضل مصالح متبادله بين الاخوان والغنم والصحراء النبي ﷺ رعى الغنم وعاش في الصحراء وابن مصر رعى الغنم وعاش في الصحراء الي اصله مارعى الغنم ماهو عربي فهو اجنبي غير مسلم عيب عليكم شتم الاهل والشعب عامه كل واحد يمثل نفسه الخليج تكمل مصر ومصر تكمل الخليج مثل الاخوان واحد يشيل الثاني

  • 4ixx2 1
    4ixx2 1 11 أيام قبل

    المصريين إخوانا مالا داعي طحت صوره صدام
    بس لانه وحده كلبه ماتمثل الكويت لا وتمثل شعب الكويت
    كل واحد يمثل نفسه ويمثل تربيه اهله
    وهذا وقح منك انك تتكلم على الكويت بشي سيىء
    تكلم على. الي سبت الكويت مو تسب الكويت وتحط صور صدام هذا شي وقح تكلم عنها في السوى
    ومو تقول الكويت محافضه عراقيه تخسي وألف تخسي
    الكويت تبقى دوله مو معناتها وحده قذره تتكلم على دوله معناها انه دولته كلها قذرين لا
    وعلى موضوع الكويت محافضه عراقيه احب اقول انه عام تئسيس الكويت مو مثل تئسيس العراق ولو سمحت لاتتكلم على الكويت ومالا داعي تحط صور صدام
    الكويت خط احمر تكلم عنها. مو تكلم عن محافضه او عن صوره صدام فاهم وضبط نفسك و الكويت خط احمر
    ومصر والكويت اخوان

    • 4ixx2 1
      4ixx2 1 11 أيام قبل

      تحتمس رع شدخل تتكبر ؟

    • الملك اخناتون
      الملك اخناتون 11 أيام قبل +2

      @4ixx2 1 بص ركز معايا لما رحت المتحف المصري عملت تحليلDNA بيني وبين جثه رمسيس ولقيت نفسي احمل بنسبه 90 في الميه من جينات جدي رمسيس والمعروف ان رمسيس يبقى من احفاد الامبراطور تحتمس

    • 4ixx2 1
      4ixx2 1 11 أيام قبل

      تحتمس رع متاكد أنك حفيد الإمبراطور ؟

    • الملك اخناتون
      الملك اخناتون 11 أيام قبل +1

      @4ixx2 1 ايه المستحيل؟

    • 4ixx2 1
      4ixx2 1 11 أيام قبل

      تحتمس رع مستحيل

  • Karim Mazen
    Karim Mazen 12 أيام قبل

    يسطا انت صح و كلو بس مينفعش تقول انتي بنت حرام دي عيب ياعني بت كلامها وسخ اه كلامها كلو غلط اه بس مينفعش انتي بنت حرام دي

  • yousseifG gaming
    yousseifG gaming 13 أيام قبل +1

    احلي حاجه فيك انك بدحك والله😅😅😅😅

  • ho to_
    ho to_ 13 أيام قبل

    خرا عليك انت ومصر يا ماني بقايل حبيبي لا تصدق نفسك حبي الكويت تاج راسك انتو تشتغلون حق خدمتنا

    • Dark Prince
      Dark Prince 5 أيام قبل +1

      هههههههههههه تخسون يالجنس
      هه هذا اجر نظير عمل مو صدقة لله يا 400 قويطي متزوجين بعض هههههه

  • عبادي النفيعي
    عبادي النفيعي 14 أيام قبل

    تحيا مصر

  • عربي \ARIBA
    عربي \ARIBA 14 أيام قبل

    الله يرحمك يا صدام
    هاشتاك
    #الكويت_محافظة_العراق

  • باربي السعوديه
    باربي السعوديه 14 أيام قبل +1

    مصر تاج على راسي والله

  • قصص وعبر
    قصص وعبر 15 أيام قبل

    ar-plus.info/vid/y-nkCppceMU-fydyw.html

  • قصص وعبر
    قصص وعبر 15 أيام قبل

    قصف جبه للعراق

  • قصص وعبر
    قصص وعبر 15 أيام قبل +1

    دي الكويت دي اصلا فيها ناس تربيه وسخه 😠😠

  • قناة سيد جلال
    قناة سيد جلال 16 أيام قبل

    ألله عليك يا وحش قول كمان

  • حسان اليماني
    حسان اليماني 16 أيام قبل

    اسمها ريم خليفه .. وليس ريم الشمري .. مايا خليفه اختها وهذا كلاااام اكييييد

  • Lionel messi
    Lionel messi 16 أيام قبل

    اخي العزيز عندي فقط تصحيح الكويت مش محافضة الكويت قضاء تابع لمحافضة البصرة بس الله يرحمة الشهيد صدام حسين حن قلبة عليهم وسواهم محافضة 19 عام تسعين .... تحية لشعب مصر الطيب🌹🌹🌹🌹

  • Ziad Hamdi
    Ziad Hamdi 17 أيام قبل

    هية عشان عارفة ان المصريين بيجيبو مشاهدات فطلعا تتكلم علينا😹😹

  • Ziad Hamdi
    Ziad Hamdi 17 أيام قبل

    المشكلة ان هية بتتكلم عن دولتها كلها وعلينا كلنابس هية مش قد كلامها احنا لو عايزين نعمل الكويت عاصمة لينا او ميشرفناش بردو هنعمل بس احنا شعب محترم 🤬🤬😂😂😂

  • venom
    venom 17 أيام قبل

    يا اخي لم يبقى الا الرئيس عبد الفتاح السيسي لكي يرد على ريم الشمري
    الصحفيين ردو على ريم الشمري...الاعلاميين ردو على ريم الشمري...المحامين ردو على ريم الشمري...لاعبي الكرة ردو على ريم الشمري...الفنانين ردو على ريم الشمري...المهندسين ردو على ريم الشمري...الاهلاويه والزملكاويه ردو على ريم الشمري......حتى الراقصات ردو على ريم الشمري... لم يبقى الا ابو الهول لكي يرد ريم الشمري

  • ABDALRAHMN. HESSN SALH
    ABDALRAHMN. HESSN SALH 17 أيام قبل +1

    .
    الصراحه لو ما الجيش المصري ما كانت الكويت اتحررت من العراق في اسبوع .

  • Haya
    Haya 17 أيام قبل +1

    ترا ماله دخل تجمع الجمع لغة الجاهلين انا كويتيه احب مصر ؟
    والعراق عشق بلنسبه لي وماله دخل تسوي كل هذا حدد ولاتجمع؟
    قول ريم مو ٩٠ بلميه ؟! طيب اهي مختله لاتدخل الكل يلا انا اشوف مصري
    احدد ١٠٠ مليون واقول كلهم مو متربين؟ مايصير……
    كبر عقلك

    • Abu Ahmed
      Abu Ahmed 15 أيام قبل +2

      حالة حالتين ثلاث نكول حالات فردية لكن
      هه
      لما توصل 4 حالات فما فوق لا هنا حالة عامة ههههه

  • karim Tarim
    karim Tarim 18 أيام قبل +1

    كلامك يمثلني...اجلد الكوايتة العجر الوساخة..دول ما يستاهلوش الا الكلام الوسخ ذيهم

  • Omnia Amr
    Omnia Amr 18 أيام قبل +3

    الكويت دي بلد مفيهاش راجل أدام ما في ناس ذس كده احنا بنعرف نرد و اوي كمان الي يعملنا بأدب نعملوا بأدب الي يال ادبوا احنا بنعرف نرد كويس اووووي

  • Ali Mohammed
    Ali Mohammed 18 أيام قبل

    ليتكلم عن الكويتيين بعموم هاذ عار لان لكويت زلم كويزين يعني اذا شخص موزين بعتباركم الكويت كلهم موزينين ابن بغداد كان هنا

  • جابر الفضلي
    جابر الفضلي 18 أيام قبل

    عداك العيب يا برنس اصلها من عراق وبدون وامها مصريه والعتب علي امها

  • Shahd الفقى
    Shahd الفقى 18 أيام قبل

    ياخى فصلتينى ضحك والله يسلم فمك😂🤣😂🤣😂😂

  • SM͜͡SM  - سمسم
    SM͜͡SM - سمسم 19 أيام قبل

    الله عليك يا مهيب الركن

  • Tiff Ghh
    Tiff Ghh 20 أيام قبل

    ما تتعب حالك دى اصلنا مش انثي

  • ggaa zzaz
    ggaa zzaz 20 أيام قبل +1

    خارطة الكويت ارسمهه بقبق مال بطل ماء

  • JO / Black
    JO / Black 21 أيام قبل

    اولن مو بس أمريكا ومصر حررت محافضت الكويت اكثر من 32 دولة شاركت ومنهة دول اجنبية و عربية يالة ستطاعو ان يحررو محافضة الكويت من المهيب صدام

  • دانه العزاوي
    دانه العزاوي 21 أيام قبل +1

    حسبنا الله ونعم الوكيل بيها تروح فدوه المصر واهلها انسانه تريد تشتهر وتسوي مشاكل وفتنة يمهل ولا يهمل الله يسلط عليها وفدوه الكلامك والله صح السانك تحيا من العراق الى مصر وانتو تاج ع راس ❤️❤️

  • Fahad Alharbi
    Fahad Alharbi 21 أيام قبل +2

    ديود طالعه يسار انعال ريحه زق🤬🤬

  • Zianab Abdou Mohamed
    Zianab Abdou Mohamed 22 أيام قبل +1

    كانوا بيليسوا جلد الماعز شبشب من 40سنه

  • Abdulrahman Alameen
    Abdulrahman Alameen 22 أيام قبل +1

    كصر ما حرروا الكويت هذي امريكا و صدام بعتلكم جثثكم على طيارات

  • Dm Bej
    Dm Bej 22 أيام قبل

    اخواننا المصريين لا داعي لتضخيم الامور واعطاءها حجما اكبر منها فهذا ليس فلما تالفونه وتخرجونه كما يتصور لكم فالعالم كله يعرف بان اميركا وحليفاتها من الدول العظمى هي من حررت الكويت لانها لا تستطيع الاعتماد على جيوش العرب ولو اجتمعت كلها ضد الرئيس صدام حسين لتحرير الكويت لانها تعلم حجم الجيش العراقي بقادته الذين تمرسوا على فنون القتال و وضع الخطط الحربية فخبرته بعد ٨ سنوات كانت مقياسا لشجاعة هذا الجيش في المنطقة العربية الذي ارعب الصهاينة فقادت اميركا حملة الحرب باحدث الاسلحة والصواريخ واستعملت الاف الاطنان من القنابل العنقودية وحتى الاسلحة المحرمة دوليا وبسبب هذا الفارق في التسليح وسيطرت قوات التحالف البغيظة جويا فقط حسمت المعركة لصالحها وبعد ما تاكدت من تدمير الجيش العراقي اوكلت لمصر قيادة الجيوش العربية التي دخلت الكويت مهمة اعادة الاعمار فيها لانها كانت تعتبرها للاسف جيوش خدم ولهذا اعطتها دور الكومبارس لايهامها بالنصر كيلا تتزعزع معنويات الجنود ونصيحة لا داعي ان تعايروا الكويت بمساعدتكم لها لانها لم تكن نخوة عربية اصيلة وانما كانت حكومتكم المتمثلة برئيسكم حسني مبارك تعتبرها صفقة رابحة لانه تم اسقاط ديون مصر و دفعت الكويت ثمنا باهضا لكم مليارات الدولارات !!
    يعني مصلحة متبادلة فأي عار الصقته حكومتكم السابقة بالشعب المصري الذي كان اكبر جالية في العراق متساوون بالحقوق معهم يعملون ومحترمون عندنا من ايام حرب ايران عندما كان رجال العراق مشغولون بالحرب كان اخواننا المصريين ياخذون مكانهم في الدوائر والمؤسسات وكل المجالات كانوا بالملايين وكان تعداد سكان العراق ١٥ مليون نسمة في ذلك الوقت حتى ان الرئيس كان يقول للمصريين والعراقيين مازحا اصبحنا دولة في بطن دولة لان عدد المصريين بالملايين كان قريبا من عدد سكان العراق ولحد الان نحبهم ونتذكرهم وهم ايضا وعندما رحلوا من العراق بعد حرب الكويت اشتروا بمصر قصور وفيلات وفتحوا شركاتهم واعمالهم كلا حسب مجاله وهم يتذكرون جيدا كم كان العراق كريما معهم كانوا يعملون معنا وكنا اخوة كلنا حتى وان كانت هناك بعض العناصر السلبية من الطرفين ولكن لم يؤثر هذا على علاقتنا مع اخوتنا المصريين بالعكس ولكن من حق العراق ان يعتب عليكم للاسف فالخيانة لا تُنسى ابدا وهذا تاريخ سيدرس لاجيالنا في المستقبل
    يعني لو ان العراق فعل معكم او مع اي دولة عربية اخرى هل ستسكتون لو لا يبقى مسلسل او فلم او مسرحية الا وذكرتوها ولكن مواقف العراق مع اشقاءه العرب كلها مشرفة فالجيش العراقي كان دائما يدافع عن الامة العربية عندما تتعرض لاعتداءات دافع عن مصر بحروبكم مع الصهاينة وعن سوريا وكاد ان يحرر فلسطين لولا الخيانة
    ولكن عندما تعرض العراق للعدوان الامريكي الاخير لم تحرك الدول العربية ساكنا ولم تتدخل جيوشكم البطلة التي تتفاخرون بها الان فما دور جيش مصر العظيم كما تقولون ! الم يتعرض العراق للاحتلال وين النخوة الان وقفتم موقف المتفرج فقط عندما سقط العراق اسد الامة وهكذا سقط كل العرب بعد العراق هل ثمن الخيانة فيه بركة هل رفع اقتصادكم اذن لماذا تغرقون بالديون الان لانكم قبضتم ثمن خيانة العراق على حساب دماء ابناءه والايتام ودموع الثكالى والامهات وها هي اليوم الكويت تذلكم وتعيركم بفلوسها للاسف لم نتمنى ان يحدث ما حدث ولكن رجاءا اتركوا العراق وشأنه ولا تدخلونا بخلافاتكم مع احبابكم الكويتين ! فغدا تتصالح المصالح كما هي العادة بينكم

  • Fhبهاء Dgh القيسي
    Fhبهاء Dgh القيسي 23 أيام قبل

    احلا قصف 😂😂😂😂😂

  • منوعات التيك توك
    منوعات التيك توك 23 أيام قبل

    يقولون صدام حسين كان ياكل بس كويت😂😂

  • hala hlal
    hala hlal 23 أيام قبل +1

    استحي علي ويهج

  • hala hlal
    hala hlal 23 أيام قبل +1

    عندها عقدة أنة امها مصرية

  • hala hlal
    hala hlal 23 أيام قبل +1

    عيب عليج وبعد امج مصرية يعني تسبين خوالج

  • Free Leader
    Free Leader 24 أيام قبل +2

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    هذه انساه معاقه ماتمثل الكويت
    المصري مدرس
    المصري طيب
    المصري مهندس
    المصري الخخ

  • Mohamed Esmail
    Mohamed Esmail 24 أيام قبل

    عاش يابطل

  • Allah With me
    Allah With me 24 أيام قبل

    حارقك أوي انها شتمت في بلدك والحرقه والغيره دي ما ظهرتش لي والناس بتسب دينك ها رد عليا الغيره ع بلدك انما دينك لا فينك من الناس اللي كل يوم بتطلع تسب وتشتم دينك بأبشع الكلام فينك ونبيك بيتسب فينك وقرآنك بيتسب فينك انت وغيرك قول فينك من اهل بورما وباكستان والإغور وغيرهم فينك مبتطلعش تدافع عن دينك لي زي ما بتطلع تدافع عن بلدك انت وغيرك المفروض تتكثفوا ع دمكم

  • Dhoom Dhoom
    Dhoom Dhoom 24 أيام قبل

    ياخي صورة " أبو عدي " هيبببةةة ، الله يرحممه مهما حاولوا يشوهوا صورته ياخي البطل يظل محبوب بين الناس ..

  • DOCTOR: WAAD AL_IRAQY
    DOCTOR: WAAD AL_IRAQY 24 أيام قبل +1

    مصر بحد ذاتها حضارة عريقة جدا لا يجب ابدا لشخص عمره ٣٠ عاما أن يشتم حضارة مصر التي عمرها ٣٠ قرنا........... العقل للعاقلين والفهم للفاهمين من العراق إلى مصر نحن نؤمن بأنكم حضارة بحد ذاتها

  • محمد عمر
    محمد عمر 24 أيام قبل +4

    بوركت سواعدكم ارض الكنانه مصر في دمي وقلبي وعقلى اخوكم من العراق

  • دار السلام
    دار السلام 24 أيام قبل

    يااخواني الطيبين الحكاية انتهت الموضوع بااختصار انه الاعلام المصري عمل ضجة كبيرة عشان بالنهايه الكويت اعطيت السيسي الحكومه قرض لعمل مشروع طرق شرم الشيخ وكل واحد يروح لبيته فلوس فقط لاغير

    • دار السلام
      دار السلام 24 أيام قبل

      وبالنسبة لصدام بطل الحفرة الي طلعوه من حفرة الله يرحمه عند ربه دلوقتي المهم اثيوبيا ركز والنبي وبالاخير الضحه الاعلامية عشان ريم الي تمثل نفسها مش الكويت بالنهاية عاوزين فلوس وامس خذيتو قرض وانتهت الحكايه

    • دار السلام
      دار السلام 24 أيام قبل

      وبالنسبة للحرب الفضل للسعوديه وامريكا وقليل مصر لانها مش دور فعال و ده كلام الرئيس حسني مبارك وكلام رئيس الاركان الجيش المصري قال مالناش اي دور بالحرب

  • حسام الدرديرى
    حسام الدرديرى 25 أيام قبل

    لمن اراد ان يعرف من هى مصر يجب ان يشاهد هذا الرابط
    ar-plus.info/vid/mM9YhVhTlSI-fydyw.html

  • OMAR_ABO_FLAH 11
    OMAR_ABO_FLAH 11 25 أيام قبل +2

    جلد المعيز ههههه ازل رد

  • Hazem Barakat حازم بركات

    سلم فمك دى بس اعزرها واحد مصري مديها زمبه ههههههه عشان محروقه اوى

  • احلى وصفات مع أمونة

    هي بيطبق عليها مثل اذا اكرمت اللئيم انا جزائرية وبحب كل المصريين وباحترمهم جدا

  • نصر مخلل
    نصر مخلل 25 أيام قبل

    🤣🤣🤣🤣

  • مسلمة و افتخر
    مسلمة و افتخر 25 أيام قبل

    كفو عليك رديت بدال المصريين

  • Eman alqattan
    Eman alqattan 25 أيام قبل +1

    انا الكويتي بس جدتي العراقي الكل وحد احب العراق أختكم من الكويت

  • عباس الكناني
    عباس الكناني 25 أيام قبل

    هههههه كويت كانت قضاء من بصره ثم صارت دوله وصدام رجعهم للعراق

  • عباس الكناني
    عباس الكناني 25 أيام قبل +2

    حي الله اهل مصر، اخوكم من العراق

  • Iraqi Gamer
    Iraqi Gamer 25 أيام قبل

    العراق 🇮🇶 و 🇪🇬 مصر دوله واحده وارض واحد 👋✌️

  • عمر العراقي
    عمر العراقي 25 أيام قبل +1

    ✌ عاش العراق

  • Abbas Abbas
    Abbas Abbas 25 أيام قبل +2

    عمي مو محافظه من العراق تخسه الكويت قضاء من محافظة البصره

  • S Sas
    S Sas 25 أيام قبل

    شفيه ولد الرقاصه قاعد ينابح 🤣🤣🤣

  • Ali Hade
    Ali Hade 26 أيام قبل +1

    مصر احسن ناس

  • Bassam Al-awthen
    Bassam Al-awthen 26 أيام قبل +2

    اليمن مع مصر ضد الكويت

  • Rosa Ghobreal
    Rosa Ghobreal 26 أيام قبل +1

    برافو عليك...جبت من الاخر👍👍👍

  • saif man
    saif man 26 أيام قبل

    مع احترامي ليك وهي غلطانه بس متجبش في عرض حد بالله عليك.. 💔

  • mo amad
    mo amad 26 أيام قبل

    اديها متحرمهاش ياخويا😂😂

  • انيج خواتكم
    انيج خواتكم 26 أيام قبل

    مراحل تطور الكويت صحراء:قضاء تابع للبصرة: محافضة 19:صدام دش الكويت 😒

  • MAHMOUD ABDO
    MAHMOUD ABDO 27 أيام قبل

    و بعدين يا اخونا هو كل واحده مسكت تلفون تاتش تطلع تقرفنا بمنظرها اللى شبه شكمان العربية ده ايا كانت اهدفك ايه كل العرب وطن واحد بما فيهم الناس المحترمة من الكويت هرمونات يا خال 😂👏

  • حسن ملك
    حسن ملك 27 أيام قبل +1

    صدام كال عن الكويتين هم يهود العرب

  • حسن ملك
    حسن ملك 27 أيام قبل

    يعني هسع عرفتو انوصدام كان على حق لمه طيح حظ الكويتين وانتم من ساعتو الكويتين على احتلال العراق وقتلتم اخوتكم العراقين شكرا لكم على قتلكم لشعب العراقي

  • Nony 20
    Nony 20 27 أيام قبل

    هههههههه ضحكني لما قال مصر اول بلد دخل يحرر الكويت انتم اول حرروا بلدكم من اطماع اثيوبيا بمياه النيل اعتقد ان سد النهضه جف شكل اثيوبيا وقفت المياه عنكم اذا هي دوله ضعيفه وعملت عمايل معكم فكيف لو كانت دوله عظمى 🤣🤣🤣🤣 واليكم الرد الجامدالذي اورده كويتي في الصميم لكل مصري يتفاخر ب أن مصر لها فضل على الكويت وأنها شاركت بالتحرير المصيبه انكم تقولون حررناكم يالكويت ولا تقولون شاركنا وكاأنكم من حارب لوحده في تحرير الكويت هههههههههههه المضحك في الموضوع انه حتى شرف المشاركه لم تحصلوا عليها واليكم هذا التقرير المتكامل لدحض اكذوبة مزاعم المصريين التي يرددها الشعب المصري المضلل من قبل حكوماته منذوا مايقارب ٧٠عام ومن ضمن تلك الأكاذيب ان الجيش المصري هو من قام بتحرير الكويت ومن هذا الكلام المضحك والذي يعتبر من المسلمات عند المصريين ولا يأتيه الباطل من يديه ولا من خلفه والحقيقة ان الفرقه التي شاهدها المصريين لم تدخل الكويت أصلا ولَم تجتاز السعوديه اطلاقا وتقدمها الى الحدود كان بتاريخ 26/2/1991 والحرب البريه بدأت يوم 23/2/1991 وانتهت يوم26/2/1991. بمعنى ان الحرب البريه لم تتجاوز 3 ايام والحرب الحقيقيه كانت حرب جويه باإمتياز ولَم يكن للمصريين اَي دور فيها حيث كانت الطائرات المستخدمه في الحرب كلها حديثة الصنع باهظة الثمن وبما ان الطيران المستخدم في الجيش المصري كله قديم من الحقبه السوفييتيه ولهذا السبب لم يكن لمصر اَي دور في الحرب الفعليه وعدد الجنود المصريين الذين قتلوا على الحدود الكويتيه ١١جنديا. وقد اصيبوا بقذائف من الوحده التي يتبعون لها وهذا موثق ولا جدال فيه والفريق علي بلال قائد الفرقه المصريه صرح بهذا في وقته وتم نشره بالtv ولَم يقتل اَي جندي مصري على ارض الكويت ولكن المصريين قناعتهم للتغير والسبب انهم مغيبيين عن العالم باأسره عما يدور حولهم وأنهم يعيشون احلام بطوليه مزوره.انتهى كلام الأخ الكويتي لافض فوه واللي مره ثانيه سيكذب ويزور حقايق ياكل تبن واولهم كريم🇸🇦

  • Blink -_-ym
    Blink -_-ym 27 أيام قبل +1

    #ريم_تمثلنا

  • Blink -_-ym
    Blink -_-ym 27 أيام قبل +2

    الله يرحم ايام شخل اليهود في حرب ١٩٦٧ لكم يا مصارية الأحسن لو خليناهم كان أدوكم بالجزمة
    #الكويت_خط_احمر
    لو مخلينهم ومدينكم بالجزمة احسن يا طعمية
    #الكويت_خط_احمر
    الكويت دولة مستقلة وشعبها مستقل ولها حدودها ودستورها الخاص في وليست إمارة ومعتمدة كدولة مستقلة من هيئة الأمم المتحدة ، وكيف تكون إمارة وهي لها حدود خاصة فيها حيث ان الحدود رسمتها بريطانيا
    #الكويت_خط_احمر
    ينطبق عليك المثل (ليتك طاقع)

    • Blink -_-ym
      Blink -_-ym أيام قبل +1

      Dark Prince وعلى فكرة مصر الي انتصرت مو الصهاينة يا فاشل
      يا حافظ مش فاهم😭😂

    • Dark Prince
      Dark Prince 2 أيام قبل

      الطعمية احسن من الجرابيع و الضب ههه

    • Dark Prince
      Dark Prince 2 أيام قبل

      الطقاع بحلكك هههههه جيشكم بحرب 1967 قبل الحرب بثلاث ايام هرب و بحرب 1973 فتح ثغرة الدفرسوار لعيال عمكم الصهاينة الصهاينة انتصروا بالحرب بسبب دعمكم هههه

  • mohamed weal
    mohamed weal 27 أيام قبل +1

    احنا بلدنا بلد رجالة
    المصريين اجدع ناس
    اللي معي يحط لايك

  • yokr07
    yokr07 27 أيام قبل

    يسطا انتا تعرف ان الكويت اسوء دولة في العالم في معاملة الوافدين هيا الكويت يعني الناس دي معندهاش عقل تفكر بيه بس يتفشخرو ب الفلوس

  • غزودكا cv-71
    غزودكا cv-71 27 أيام قبل

    المصري منها تحت رجلي بالكويت بفلوسه جابكم

  • alcomanda alcomanda
    alcomanda alcomanda 27 أيام قبل +1

    مصر ام الدنيا ويكفي ان رب العالمين ذكرها فى القرءان الكريم اكتر من مره
    ادخلوها امينين

  • عايشينها دنيا
    عايشينها دنيا 27 أيام قبل

    الموضوع اكبر من #ريم الشمرى واللى زيها دا شكله فكر ومخطط لتربيه العنصريه والقصد من التقليل من شأن المصريين ..... فى مهزله تانيه بتحصل بقالها فتره وضرورى ايقافها ....
    #كرتون اسمه كدة بالظبط (ليث ذا كينج) #ليث المللك..
    الكرتون ده ييجي على كارتون نتوورك بالعربي اللي اغلب ولادنا بيشوفوها..
    المشكلة ......انهم عاملين الدبلجة..او الأصوات... في الكرتون ده بلهجات عربية مختلفة خليجي...مصري..سوري..سوداني..ولغة عربية فصحى...
    لكن الكارثه بجد لما تكون الشخصيتين المصريتين في الكرتون او اللي لهجتهم مصرية تحديدا فيل تخين كل همه الأكل وبطئ الفهم جدااا لحد الغباء.....اسمه فلافيلو وعلطول تابع لليث الأسد وإبنه اللي هما الأبطال طبعا..
    والتاني كلب اسمه رستم بيه ..وده بيدل انه كان حد في مكانة كويسة ..لكن حالته بقى ازاي في الكرتون؟؟؟
    هدومة علطول قذرة وعايش في الشارع وسط صناديق الزبالة اللي اوقات بيجيبوه بياكل منها...😳😳 اقرع ونزهي يعني...او عايش في الدور
    واى شخصيه بالكارتون دور الصوص او الغبياء او النصابين فهى مقتصره فقط على اللهجه المصريه
    في حين طبعا ان ليث ومراته وابنه ضرغام عايشين عيشة مرفهة وطالعين طبعا اذكى شخصيات في الحلقات ولهجتهم خليجى طول الوقت واللي دايما بيتتريقوا على فلافيلو (للي لهجته مصرية ) على غبائه....
    (برده انا معرفش هو انتاج أجنبي مدبلج...ولا كرتون خليجي...معمول لصالحهم)
    دي مش حلقة ولا اتنين....ده آداء الشخصيات طول الوقت....
    مع الاحترام حقيقي لمواطني الخليج اللي فعلا محدش ينكر التطور اللي وصلوله..حقك تبنى تاريخ لبلدك. .لكن مش عشان ابنى حضاره لبلد عمرها اقل من 100 سنه اقلل من شأن بلد عمرها وحضارتها فوق السبعه الاف سنه ..مش هو دا التاريخ ولا كده بتتبنى الحضاره
    لكن الكرتون ده مش صدفه أبدا..وبيوصل رسايل سلبية جدا للأطفال....وبيرسخ صورة ذهنية مهينة...وبيربى عقليات مثل #ريم الشيمرى
    دى حاجات بتربى اجيال ازاى الاجيال الجايه تبقى فكرتهم عن المصرين كده وازاى اولادنا هيواجو الفكره دى والعنصريه المريضه دى
    لازم اجراء حاسم ياريت حد يتحرك انتى صوتكم واصل عننا ارجو اى حد يقرا الكلام يحاول يعمل حاجه

  • AL SAHER PUBG
    AL SAHER PUBG 27 أيام قبل +1

    يا عم هي بتعمل كده علشان تتشهر علشان هي بت متربش

  • Saad Alsahli
    Saad Alsahli 27 أيام قبل

    تترحم على شخص دز ٥٥ راس مصري مقطوع لي ديرتك؟؟

  • أعمال ديكور بأشياء بسيطة من المنزل

    تسلم وآلله علي هذا الكلام الجميل بالله عليك لاتنسي زيارتي

  • ADEL GHONEIM
    ADEL GHONEIM 27 أيام قبل

    عاش ي كيموووو

  • يكفينا شر انفسنا
    يكفينا شر انفسنا 27 أيام قبل +2

    لا الخدامه مهي لو ربتها امها مالو دي تربيت خدامه والله 😂😂😂😂

  • Si So
    Si So 27 أيام قبل

    🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  • Fjug V
    Fjug V 27 أيام قبل

    ههههههه

  • Alnakeeb 58
    Alnakeeb 58 27 أيام قبل +2

    اعوذ بالله من الوسواس الخناس .. أعوذ بالله من الشيطان الرجيم.. لا حول ولا قوة الا بالله اللهم لا اعتراض علي خلقك

  • عتريس عراق
    عتريس عراق 27 أيام قبل +2

    شورطكم وي المصريين ياكويت ياخره 🇮🇶❤🇪🇬 لاتقصرون احفاذ الفراعنه تحياتي

  • Goku Sama
    Goku Sama 27 أيام قبل +1

    يسطا انت مش ملاحظ ان شبشبك تقيل على الصرصار دة😂😂😂

  • Goku Sama
    Goku Sama 27 أيام قبل +1

    سبحان الله فى خلقه صرصار بيتكلم 😂😂