توتر ! الجري نص الجدعنة ؟

مشاركة
تضمين
  • تم نشره في 2020/05/20
  • امتحان هيحدد مصيرك باقي حياتك
    انترفيو هيوصلك للشغلانة اللي بتحلم بيها
    اجتماع هتقدم فيه بريزنتيشن قدام لجنة هتقيم كل كلمة هتنطقها
    قرار جواز او انفصال
    ليه بنعاني بشدة في الستريس ؟
    تنفسك وضربات قلبك سريعة .. ضغطك عالي .. ريقك ناشف وبطنك مكركبة
    تفتكر ليه ده بيحصل في جسمك .. دي مش تغيرات مفيدة خالص
    ليه اجسامنا ممكن تكون بتشتغل ضدنا بالشكل ده ؟ ليه يبدو وكأنها بتصعب علينا الامور اكتر واكتر ؟
    المصادر :
    Why Zebras Don't Get Ulcers 1994 (3rd ed. 2004) book by Stanford University biologist Robert M. Sapolsky.
    beckman institute for advanced science at the university of illinoi - lecture was recorded on September 22, 2016
    ar-plus.info/vid/D9H9qTdserM-fydyw.html
  • علوم وتكنولوجيا

تعليقات • 100

  • Maryam
    Maryam 8 دقائق قبل

    حتى الفيديو يخليك تتوتر 😂💔

  • Moneeb Eltigane
    Moneeb Eltigane 4 ساعات قبل

    الموسيقي صوتها واطي علوها شويه 🤤

  • Mohamed Azrakan
    Mohamed Azrakan 11 ساعات قبل

    لدينا دحيح تاني.
    أتحدى أي واحد يأتيني بكلمة الله في فيديوهات السيدة الإسبتالية

  • Niman Abdirizak
    Niman Abdirizak 12 ساعات قبل

    كلام جميل جدا

  • mamo_7amd 1990m
    mamo_7amd 1990m 14 ساعات قبل +1

    م فهمت الطووووووطى💔🤔

  • mamo_7amd 1990m
    mamo_7amd 1990m 14 ساعات قبل +1

    Perhaps I see you in another life.

  • penguin int
    penguin int أيام قبل

    مجهود رائع يا دكتورة شكراً ليكي ،، اتمني حلقه عن اضطراب الشخصية الحدية و السرطان.
    Ashraf

  • Talal Abdelghany
    Talal Abdelghany أيام قبل

    ❤️❤️

  • Ridha
    Ridha أيام قبل

    برنامجك رائع ..شكرا لاستمرارك

  • faisal shi
    faisal shi أيام قبل

    بارك الله بك ووفقك على هذه المعلومات القيمة وما تبذليه من مجهود كبير

  • magda_chan
    magda_chan أيام قبل

    4:30
    المخ الي ايمان بتتكلم عليه: لماذاا نححنن هناااا سؤاااللل صعبب سؤااال صعبب!!

  • Omar Killer
    Omar Killer أيام قبل

    مش عارف ليه لما عملت حادثه مكنتش متوتر

  • علي سلام حسن
    علي سلام حسن أيام قبل

    ❤️

  • Youmna Mostafa
    Youmna Mostafa أيام قبل

    موفقه ياقمر

  • Aya Taha
    Aya Taha أيام قبل

    عيدي الكلام فحوار الكمامة دا عشان ثبت عدم صحته

  • Ghaz ¡
    Ghaz ¡ أيام قبل

    Welcome to the club😂💙

  • محمد نجاتي سليمان

    استرس عالى جدا

  • Lüdãñę _
    Lüdãñę _ أيام قبل +1

    👑👑👑👑👍💙💙😷😷

  • Mohammed Lamine
    Mohammed Lamine 2 أيام قبل

    لما اجدادنا "طورناه" زمان ،ما نعملوا ابديت النهردة كمان و نخلص!
    الفيديوا يحتوي معلومات مع جرعات الحاد عالماشي
    احنا هنا ليه !!!
    طوروه اجدادنا!!

  • محمد محمد
    محمد محمد 2 أيام قبل

    السلام عليكم يا دكتورة
    استاذنك انزل فيديوهاتك علي الفيس ؟

  • Apo malak Elmansoury
    Apo malak Elmansoury 2 أيام قبل

    بحب اشفك

  • Shatha AL.Z
    Shatha AL.Z 2 أيام قبل

    مبدع جداً هذا البرنامج يااارب ما يوقف 💛💛🙏😻

  • Aya EL-shaer
    Aya EL-shaer 2 أيام قبل

    استمري د/ ايمان من اليوتيوبر اللي
    بجد يستفاد منهم كتير جدا
    مش بحس اني بهدر وقت علي الفاضي
    بالعكس بستفاد وبفهم حاجات كتير جدا
    جزاكي الله كل خير 😍😘⁦♥️⁩

  • Jony 4
    Jony 4 2 أيام قبل

    الحلقة جمييييييلة وتتكلم عن موضوع فعلاً مهم جدًا يعطيك العافية د. إيمان

  • Mohamed Ali
    Mohamed Ali 3 أيام قبل

    علي رأي المثل الدنيا مترو و الشمال كترو
    حلقة أكتر من واقعية استمري

  • Eman Shmas
    Eman Shmas 3 أيام قبل

    أوف أوف أوف، تو بس أنتبه إن الإسبتالية رجعت ولكم باااك يا أحلى إيمان الإمام ودي الإسبتالية!!!!!!!!!!!

  • بشار درويش
    بشار درويش 3 أيام قبل

    ماشاء الله ابداع في التقديم

  • HISHAM EL SISI
    HISHAM EL SISI 3 أيام قبل

    موضوعاتك هايله ..بس
    ياريت لو تتكلمي اسرع شويه عشان مانمش منك لو سمحتي

  • Moatasem Ali
    Moatasem Ali 3 أيام قبل

    نتايج الستريس بتاعتي
    1 قولون عصبي و انا معديتش عشرين سنة 😧
    2كركبة المعدة كانت بتعملي احراج لا متناهي فالنتيجة حاجة كده أقرب لمرض الرهاب الاجتماعي😣😣
    3تضييع فرص كانت ممكن تغير حياتي بسبب التوتر و تفكيري اتشل 😢
    4 توتر دايم بشكل غير طبيعي الهو كنت بخاف اتوتر 😨فبتوتر😂ولما الاقيني اتوترت😑اتوتر اكتر😟😟
    بس بعدين الحياة احبطتني و انا أحبطت من نفسي لدرجة ان انا مبقاش فارق معايا اي حاجة أصلا فمبقيتش بتوتر لأن انا بقيت عندي لا مبالاة لو صحيت لقيت كوكب الأرض بيولع مثلا 😑😑و اظن ان انا تقريبا كده بدخل في اكتئاب 😮

  • Moatasem Ali
    Moatasem Ali 3 أيام قبل

    كل يوم هو يوم طواريء افتكرت ايام مبارك😅😅

  • Haneen Altamimi
    Haneen Altamimi 3 أيام قبل

    مجرد الاستماع لكِ امر يخفف من التوتر

  • احمد الاشطوخي
    احمد الاشطوخي 3 أيام قبل

    0:44 انا نفسي اصارح الكراش 😂😢😂😢😂😢

  • Mohammed Alaa
    Mohammed Alaa 3 أيام قبل

    عاش اوي علي الريمونتادا الفترة دي ...

  • Mody ElSayed
    Mody ElSayed 3 أيام قبل

    أنتي عظيمة و انتي هدية من ربنا لينا 😍

  • Dodo Ahmed
    Dodo Ahmed 3 أيام قبل +3

    من أشد معجبي البرنامج ❤❤❤
    واتمنى ان كان من المقدرة تغيير الموسيقى الخلفية لانها تصيبني بالتوتر 😂😂 ومن أجل التنويع بردو

  • 『TM』 Gaming
    『TM』 Gaming 3 أيام قبل

    الثنيه ال4
    انا: كلب بلدي كان بيجري ورايا😂😂

  • Trade Trust
    Trade Trust 3 أيام قبل +1

    اجمل ديسلايك و ريبورت للفيديو الذي يحقن المجتمع بمزيد من الجهل و التأخر ...شيء لا تفهمين به لا تتحدثي به

  • Trade Trust
    Trade Trust 3 أيام قبل +1

    عفوا هل هذا الفيديو هو عباره عن تحميل المزيد من التوتر على من لديهم امراض نفسيه..... ما هذا الهراء الذي ينتشر في هذا الزمن ......يا مقدمة هذا المقطع قولي خيرا او اصمتي ..... الأمراض النفسيه في هذه الأيام تتعدى مخيلتك و تفكيرك المتأخر .... يبدو انه حان الوقت لنبذ الذين يدعون العلم و هم فقط عالة على المجتمع كهذه العينه المتأخره و الجاهله في المجتمع ...هذا و انا اتحدث من خبرتي في علم النفس و تخصصي المتعمق في علوم النفس في الإنسان و الخبرات

    • Eman Rashed
      Eman Rashed 2 أيام قبل

      هي تنشر الفكرة فقط لا أكثر ، لا تزيد التوتر و لكن توصل لنا فكرة مع احترامي الشديد لك و لكنها لم تتدخل في دراسة علم النفس

  • none ya business
    none ya business 4 أيام قبل

    I just love your videos, Yet I felt more stress after this episode :D

  • Ahmed
    Ahmed 4 أيام قبل

    الاسد جعان🐆
    نرميلو فشار 😂😂

  • eyad gamal
    eyad gamal 4 أيام قبل

    ❤️❤️❤️❤️👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

  • osama samawi
    osama samawi 4 أيام قبل

    المبدعة👌🏻❤️

  • الفخم محمد
    الفخم محمد 4 أيام قبل

    وانا بلعب ببجي

  • ايمان الهوارى
    ايمان الهوارى 4 أيام قبل

    حمدالله على السلامه فرحت اوى برجوعك واخيرا ❤️❤️❤️🎊🎈🎈🎈💋🌹

  • الحمد لله
    الحمد لله 4 أيام قبل

    ادعولي ربنا يعديلي السنه دي ع خير وادخل الكليه الي نفسي فيها❤

  • محمد علي
    محمد علي 4 أيام قبل

    حمد الله عل السلامه❤️❤️

  • Marvel Magdy
    Marvel Magdy 4 أيام قبل

    ممكن تعملي حلقه عن اضطراب القلق

  • selena Khwan
    selena Khwan 4 أيام قبل

    حلوة الحلقة ايمان انتبهي ايديكي مبينين كتير حرام

  • kero aprahim
    kero aprahim 4 أيام قبل

    دعواتكم يا جماعه ثانويه عامه

  • karim ghobashy
    karim ghobashy 5 أيام قبل

    نضم ع بعض يا جماعه ❤️😂😂😂😂😂

  • Houssem Houssem
    Houssem Houssem 5 أيام قبل

    انا حاسس انني عندي مرض (نفسي)
    يخليني احس اعراض امراض اللي اسمع اي حد يتكلم عنهم
    خاصة لو مرضت بنفس المرض من قبل
    مثلا لو حد قال عندي صداع احس بصداع و لو حد قال حرارتي مرتفعة احس بحرارة (و احيانا الاقي عندي حرارة بالفعل!)

    و انا بتفرج ع الفيديو حسيت بstress و ما كملتش الفيديو !

  • Mohamed El fateh
    Mohamed El fateh 5 أيام قبل

    يا جماعة هي بتشتم بجد لمل بييجي الصوت ده

  • boods boy
    boods boy 5 أيام قبل

    الي جاله سترس من الحلقة يقف جمبي 😥

  • Hussain Almousa
    Hussain Almousa 5 أيام قبل

    9:37 ليه التشفير ي دكتوره ايمااان ليه

  • Elhaitham
    Elhaitham 5 أيام قبل

    جميل! عقبال ما نعمل عمل مشترك ..

  • CRUTCHGAMING
    CRUTCHGAMING 5 أيام قبل +1

    انا جالي توتو وأنا بتفرج علي الحلقة

  • Sl Am
    Sl Am 5 أيام قبل

    انا هنا ليه،،،، احنا هنا ليه؟؟؟ وما خلقت الجن والإنس الا ليعبدون

  • Ali Ajjoub
    Ali Ajjoub 5 أيام قبل

    اجمل حلقة بالمحتوى وشرح الك و يلي عم يقدمو نفس النوع
    شكرا جزيلا جدا جدا

  • Ahmed Hesham
    Ahmed Hesham 5 أيام قبل

    الفديو طويل زيادة عالمعلومات الي فيه، بس ستيل عاش

  • Ramy Waheed
    Ramy Waheed 5 أيام قبل

    الله
    بجد انتى جميله 👏👏👏 برافو

  • احمد محمد
    احمد محمد 5 أيام قبل

    من فضلك يا دكتور اعملي حلقة عن فيروس نقص المناعة المكتسبة الايدز لو سمحتي 🙏🏻🙏🏻

  • Marwa Alhamwi
    Marwa Alhamwi 5 أيام قبل

    نتائج الستريس عالولاد بيقهر

  • Marwa Alhamwi
    Marwa Alhamwi 5 أيام قبل

    ياريت حلقة عن الربجيمات المختلفة متل الكيتو و غيرو

  • Moataz Ahmed
    Moataz Ahmed 5 أيام قبل

    هوا انتي كنتي بتاولي ولاد ايه 🤔

  • Dr Mahmoud Khairy
    Dr Mahmoud Khairy 5 أيام قبل

    قلبااااي❤️

  • One Studio
    One Studio 5 أيام قبل

    جزائري 🇩🇿 اسلوب تقديمك وكمية المحتوى الممتاز جعلتني ببساطة اعشق قناتك وفيديوهاتك ❤❤❤

  • Feras Mahmoud
    Feras Mahmoud 5 أيام قبل

    المقدمه اثبتت لي ان ماعمري توترت 😂😂😂

  • Sali Elkurde
    Sali Elkurde 5 أيام قبل

    انت اجمل دكتور شوفتها بتمني تستمري في تقديم الفيديوهات

  • عمر داندي & بريزه
    عمر داندي & بريزه 5 أيام قبل

    عاش

  • عمر داندي & بريزه
    عمر داندي & بريزه 5 أيام قبل

    عاشششش

  • Hebal Basal
    Hebal Basal 5 أيام قبل

    عاوزه اقولك لما ببقى زهقانه بدخل اتفرج عليكى مخصوص بتغيرى مودى للاحسن❤❤❤❤❤😍😍😍😍😘😘😘😘😘

  • Ayman Aziz
    Ayman Aziz 5 أيام قبل

    اجمل حلقة..

  • محمود فرج
    محمود فرج 5 أيام قبل

    ياريت ياشيخه كان الاسد كله كنا ماجناش الدنيا 😂

  • Eman Reda
    Eman Reda 5 أيام قبل

    انا علطول متوتره علطول ومتعصبه اعمل اي

  • Nina A
    Nina A 5 أيام قبل

    😍😍

  • Aya Hamdalla
    Aya Hamdalla 6 أيام قبل

    رااائعه كالعاده بس اتعودنا ع هدوئك مش لازم تحاولي تهزري فيطلع شكل الهزار مش مضحك خليكي ع طبيعتك الجميله زي منتي...مصدقتش نفسي لما شتمتي الصراحه متعودناش منك غير ع الحلو

  • Mostafa El-Ngar
    Mostafa El-Ngar 6 أيام قبل

    انا فثانوية عامة ليلة اول امتحان حصلي كده

  • Nadia Selim
    Nadia Selim 6 أيام قبل

    اكتر من رائع

  • Ahmed Fathy
    Ahmed Fathy 6 أيام قبل

    ممتزه كالعاده يادكتور ايمان ♥️

  • Rania Smaklou
    Rania Smaklou 6 أيام قبل

    ❤❤❤

  • sergeant ahmed
    sergeant ahmed 6 أيام قبل

    ايوه كده بقا ،،،
    يا ناااااس ... دي ايمان الإمام ودي الاسبتاليه ،،،،،
    استمرى يا رائعه 💙 احنا معاك هنا دايما ولآخر نفس 💐💐💐💐💐💐💗💗💗💗
    مع تمنياتنا بالشفا والقوه لكل محاربين الأمراض في كل مكان ودمتم سالمين ودمتم بالعلم متعلقين

  • ابراهيم المنشاوي

    عوداً حميداً يا دكتوره .
    الصوت منخفض والموسيقى في الخلفية أعلى .

  • Wafaa Alsaadi
    Wafaa Alsaadi 6 أيام قبل

    هم البشر في الماضي ما كان عندهم هالسترس وهالتوتر بهالطريقة يلي عنا؟؟؟؟؟

  • Mayar Mohamed
    Mayar Mohamed 6 أيام قبل

    انت ترنددددددد!!!!!!❤❤❤❤❤❤❤🌎

  • أوراق متساقطة
    أوراق متساقطة 6 أيام قبل

    مااروعكككككككككككككك ♥️♥️♥️تحية طيبة للشعب المصري ولك خصوصاً من ارض العراق وسوف اقول لك كلمة بلهجتنا العراقية ♥️فدوة احبج كلش♥️

  • mahmoud hapeb
    mahmoud hapeb 6 أيام قبل

    بيجيلي استرس لما يكون مش فاضل غير انا وواحد بس في جيم ببجي😂😂

  • Tamer Saleh
    Tamer Saleh 6 أيام قبل

    و الله لايك من قبل ما اكمل الحلقة ديما ربنا يوفقك و يكرمك يا دكتورة

  • omar mahmoud
    omar mahmoud 6 أيام قبل

    انا بحبك

  • ameer yousef
    ameer yousef 6 أيام قبل

    اكتر موقف تورت حصلي لما طياره f16 قصفة في جنبي والجثة في الشوارع الميلشات في كل مكان موقف مرعب وحقيقي

  • mohamed ahmed
    mohamed ahmed 6 أيام قبل

    شكرا على المعلومات الجميله واستفدت منها جدا لان فعلا اكتر حاجه ممكن تهدد البنى ادام الضغط النفسى

  • neon stons
    neon stons 6 أيام قبل

    💜💜💜

  • عبير القرشي
    عبير القرشي 6 أيام قبل

    الحلقه اليوم فيها طاقه سلبيه موت 😂💔

  • منة حسن
    منة حسن 6 أيام قبل

    Luv u y emy

  • Suha Ahmed
    Suha Ahmed 6 أيام قبل +1

    الحلقة نفسها سببت لي توتر

  • noor radi
    noor radi 6 أيام قبل

    انا ايمان الامام و دي الاسبتالية
    حضرتك احسن قناة❤❤🍪🎉✨

  • noor radi
    noor radi 6 أيام قبل

    😂❤❤❤❤

  • N S.
    N S. 6 أيام قبل

    اشتقنا للإسبتالية ارجوكي كملي

  • Dyrexoo
    Dyrexoo 7 أيام قبل

    Support these, support to who deserve

  • Soad Abd El-Aleem
    Soad Abd El-Aleem 7 أيام قبل

    كفايه طريقه كلام حضرتكك المميزة و محتوى فيديوهاتك المفيد ربنا يبارك في حضرتكك دنيا و اخره ♥♥

  • Asmaa Mohamed
    Asmaa Mohamed 7 أيام قبل

    انتي عسل اوي وبتعرضي المعلومات بطريقة تحفةةةة